dinsdag 13 december 2016

Smartphones winnen aan belang voor E-commerce, blijkt uit de BeCommerce Market Monitor

De Belgische e-commerce blijft elk kwartaal aan belang winnen en groeide ook in het derde kwartaal van 2016 verder. Wij, Belgen, gaven bijna 2,2 miljard euro uit in de periode juli-september, een toename van 9 procent. Met 6,8 miljoen Belgen (73% van de bevolking) deden we 20,9 miljoen online aankopen!
"De groei van e-commerce in België is op zich niet verrassend, het is een trend die zich de afgelopen jaren duidelijk heeft doorgezet. De beschikbaarheid van Amazon in het Nederlands en de komst van typisch Amerikaanse initiatieven zoals Black Friday naar Europa zullen deze trend enkel versterken."

Smartphones winnen aan belang

Online winkelen gebeurt steeds vaker met de smartphone. 16 procent van de online shoppers heeft ten minste één mobiele aankoop gedaan in dezelfde periode. Hiermee haalt de smartphone ook de tablet in qua populaireit voor online shopping.
"Een belangrijke reden voor de toename van aankopen via de smartphone is het toenemende vertrouwen ten opzichte van de smartphone als winkel- en betaalmiddel: hoewel 1 op 2 Belgen betalen via een smartphone nog steeds als “niet veilig” bestempelt, merken we hier toch een vooruitgang."
"Wanneer we vooruit kijken naar de verwachtingen rond mobiel winkelen en betalen, verwachten we dat dit enkel zal toenemen: 4 op 10 Belgen is er van overtuigd dat betalen via de smartphone gemakkelijker is, terwijl 1 op 3 Belgen aangeeft vaker te willen betalen met de smartphone in het komende jaar."
Bron: Deze resultaten kunnen we afleiden uit cijfers van de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek dat uitgevoerd wordt door GfK voor BeCommerce, met de steun van PostNL, Google en Worldline.

Meer info: www.gfk.com/shopping-in-belgium 
Originele post op LinkedIn